social & business

..avagy társadalmi szerepvállalás (CSR), szektorok közötti közvetítés, pr-aktivitás új formában

http://socialandbusiness.hu/
A témának különálló oldala is készült. Kattintson a képre!

Mi a social & business?
Új metodika, megközelítés, amely a civil szervetek és a művészeti alkotók, valamint az üzleti szféra között teremt értékteremtő kapcsolatot.
A social & business több, mint egy szponzoráció; több, mint egy CSR-tevékenység, és különbözik a klasszikus, eddig ismert és alkalmazott pr-aktivitásoktól.
A folyamatban kapcsolati és értékteremtés kerül felszínre, toleranciát és együttműködési kultúrát fejleszt. Az érintett szervezetek között olyan igényeket és célokat vizsgál, amely kapcsán, azok egymásra támaszkodhatnak, egymásból táplálkozhatnak. A social & business együttműködés során mindenki nyer: a civil szervezet és a művész forrást, a vállalkozás hatékony médiamegjelenést és pr-aktivitást.

Miért időszerű ez az új módszer?
Úgy vélem, a korában alkalmazott eszközök kifogytak, ellaposodtak. Ma már nem nyújt átütő sikert és megjelenést egy játszótér – egyfajta outdoor tréning keretében történő – kifestése és felújítása.
A pr-megjelenésekre egyre kisebb büdzsével rendelkeznek a vállalkozások, a hazai fogyasztói célcsoport egyre immunisabb a reklámokra, pr-eszközökre, ha úgy tetszik, egyre inkább „átlátnak a szitán”, befolyásolásra gyanakodnak. Ráadásul az elmúlt évek gazdasági és pénzügyi válsága okán azok a társadalmi csoportok, amelyek még költenek kultúrára és értékteremtő civil programokra, vélhetően rendelkeznek vásárlóerővel.

Miért jó ez a civil szervezetnek és a művészeti alkotónak?
Mert kiléphet a fogyasztói piacra, új bevételi forrásokra számíthat. Olyan szolgáltatást adhat el, amely szerves része a tevékenységének, és nem függ egy pályázati kiírás feltételeitől, az azokban lefektetett indikátoroktól, egyszóval: „önmaga ura” lehet.

Miért jó ez az üzleti szférának, a vállalkozónak?
Mert költséghatékonyabban érheti el a célcsoportjait vagy azon belül a véleményvezéreket, valamint számottevően növelheti imázsát, amellyel stabilizálhatja, adott esetben növelheti értékesítését, ha úgy tetszik, hatását a célcsoportjaira.
Mert értéket teremthet, élményt adhat a számára fontos célcsoportoknak.

Hogyan lesz ebből pr-aktivitás?
A jól megválasztott szektorközi partneri együttműködés eredményeképpen létrejövő esemény, szolgáltatás vagy akár termék többlet tartalommal fog rendelkezni a piacon. Az aktivitás jobb eséllyel lesz médiaérzékeny, hiszen olyan körülményeket generál, amelyek érdekesek és „eladhatók” lesznek a média számára.

Mire alapoz az új metodika?
Egyelőre hipotézisekre és személyes (munka)tapasztalatokra, de rövidesen elindul egy országos online kutatás, mely a két szektor közötti „átjárhatóságot” vizsgálja majd, valamint ugyanezek egymással kapcsolatos információs bázisát.

Konkrétan megvizsgálja a többi között:
– a civilek és művészek véleményét a vállalkozókról;
– a vállalkozók véleményét a civilekről és a művészekről;
– a korábban használt CSR- és pr-eszközök hatékonyságát
– az együttműködési hajlandóságot stb.

Miben segítek én?
Vállalkozás: megvizsgálom, elemzem a vállalkozás értékesítési, marketing- és pr-stratégiáját, célcsoportjait, és kitalálom hozzá a leghatékonyabb attraktivitást, akciót, amelyhez javaslok civil vagy művészeti partnertípust vagy konkrétan egy partnert. Ezt követően mediálom a két szervezet közötti együttműködést, további megbízás esetén menedzselem a projektet.
Civil vagy művészeti szervezet: megvizsgálom, elemzem a szervezet piaci szolgáltatási erőforrásait, lehetőségeit, valamint pr-stratégiáját, célcsoportjait, és javaslatot teszek potenciális támogató szervezet típusára, kidolgozom az ajánlatot a szervezet számára, további megbízás esetén megkeresem a vállalkozást és menedzselem a projektet.

Mi a szolgáltatás víziója?
A következő években, lerázva magukról a gazdasági-pénzügyi válság okozta sokkot a két szektor egyre nagyobb számban gondolkodik ilyen típusú együttműködésben.
A vállalkozások és a számukra dolgozó pr- és/vagy kommunikációs ügynökségek egyre több alkalommal vizsgálják meg ennek a típusú módszernek az alkalmazását.
A civilek, a művészek nyitottabbak lesznek az üzleti szféra szempontjai felé.